myHanse.com - Hanse Yacht Owners Website myHanse.com - Hanse Yacht Owners Website myHanse.com - Hanse Yacht Owners Website myHanse.com - Hanse Yacht Owners Website

Welcome to myHanse.com the forum for Hanse Yachts owners throughout the world.

Forum Home Forum Home > Regional myHanse > myHanse Sweden
  New Posts New Posts RSS Feed - Hanseklubben!
  FAQ FAQ  Forum Search   Events   Register Register  Login Login

Hanseklubben!

Post Reply Post Reply Page  12>
Author
Admiral
Admiral

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Henrik84 Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Hanseklubben!
    Posted: 02 March 2010 at 17:42

Man undrar vilken diktatur det råder på hanseklubbens forum.

Skulle logga in idag och såg att mitt kunto var bannlyst.
Någon mer än jag?

Kan inte komma på något som jag skrivit som skulle strida mot svensk lag eller deras värderingar.

Blir så grymt förbannad, inte ens en förklaring har jag fått.
S/Y LaRey
Hanse 320 #430
Gothenburg, Sweden
Back to Top
Idelfix View Drop Down
Commadore
Commadore

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Idelfix Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 02 March 2010 at 18:32
Hej Henrik
Vad menar du med bannlyst du verkar som du kom in och kunde skriva fortfarande.
/UffeCool
"Keep sailing in free wind"

http://suhrfa.blogspot.se

Back to Top
Henrik84 View Drop Down
Admiral
Admiral

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Henrik84 Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 02 March 2010 at 18:35
Jag skriver nu under ett nytt konto (Henrik 84) tidigare hetter jag enbart (Henrik).

Jag har inte fått någon som helst varning eller meddelande om  varför.
Inte något svar på mitt mail heller.

Nu vet jag att det inte är där jag vill dela mina problem/kunskaper längre.

Mvh
Henrik
S/Y LaRey
Hanse 320 #430
Gothenburg, Sweden
Back to Top
Idelfix View Drop Down
Commadore
Commadore

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Idelfix Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 02 March 2010 at 18:56
Kollade på
http://www.hanseklubben.se/wpc/forums/User/Profile.aspx?UserID=348

och inga tecken
hur märkte du detta ?
"Keep sailing in free wind"

http://suhrfa.blogspot.se

Back to Top
Henrik84 View Drop Down
Admiral
Admiral

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Henrik84 Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 02 March 2010 at 19:05
När jag ska logga in står detta.

"
Användarkonto bannlyst
  Du har inte längre tillåtelse att komma åt forumen. Om du anser detta vara felaktigt, kontrollera detta med administratören eller moderatorn
S/Y LaRey
Hanse 320 #430
Gothenburg, Sweden
Back to Top
Johan Hackman View Drop Down
Admiral of the Fleet
Admiral of the Fleet

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Johan Hackman Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 02 March 2010 at 22:50
Hanseklubbens webmaster har på eget bevåg ändrat mitt lösenord och har därmed gett sig själv tillgång bland annat till mina privata meddelanden. Jag har utöver detta blivit bannlyst från Hanseklubbens forum på samma sätt som Henrik blivit.

Jag finner detta helt oacceptabelt.

Johan
Back to Top
Matros View Drop Down
Captain
Captain

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Matros Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 03 March 2010 at 09:22
Johan;
Det var ett lågvattenmärke. Att byta lösenord och därmed komma åt dina privata meddelanden. Kan det verkligen vara möjligt?
Trist att höra.

S/Y Rosetta, Hanse 342 # 245
Definition: boat, a hole in the surface of water, into which money is thrown.
Back to Top
MarcoC View Drop Down
Admiral
Admiral

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote MarcoC Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 03 March 2010 at 13:01
Jag som hade för mig att vi kommit överens på Hanseklubben att alla "drastiska" förändringar på forumet skulle tas med den berörde först innan något slutgilitigt genomfördes. Har ni varit elaka pojkar? ;)
"Älva"

Hanse 370#671

Stockholm, Sweden

www.wesailhanse.se big wheel, deep draught iron keel, 3 cabins,Yanmar 3JH4E, Sparcraft rig.
Back to Top
Henrik84 View Drop Down
Admiral
Admiral

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Henrik84 Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 03 March 2010 at 15:39
Hej Johan.

Vet inte riktigt vad man ska säga om detta. Tråkigt med sådana personer som inte sköter ett forum ordentligt och på ett snyggt sätt.

Detta vad svaret jag fick ifrån hanseklubbens moderator.

"Inte annat än att tydligt uttryckt att du inte kan acceptera de regler vad gäller hyffs och god ton som gäller i Hanseklubben. Vore tacksam om detta var vår sista kommunikation. Detta får mig att må mycket dåligt.
Kalle"

Jag är 25 år och tror inte jag blivit senil än (men man vet inte), men jag kan då inte komma ihåg att jag skrivit inlägg som är dålig hyffs på.

Mvh
Henrik
S/Y LaRey
Hanse 320 #430
Gothenburg, Sweden
Back to Top
MarcoC View Drop Down
Admiral
Admiral

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote MarcoC Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 03 March 2010 at 18:05
Henrik, du gjorde misstaget att skämta om att sätta upp en monter bredvid BiV. Samma tråd som jag skämtade tillbaka på och fick mina svar censurerade.Dead

Av svaret som du har kopierat in nedan får jag en känsla av att Kalle tar detta för personligt. Att be någon fara och flyga dessutom är inte särskilt snyggt heller. Som webbmaster måste man kunna särskilja på privata åsikter och vad som förväntas av rollen som webbmaster. Jag har aldrig varit med om ett forum där man slänger ut folk utan förvarning.

En tråkig utveckling på det hela tycker jag. Just när vi hade löst alla meningskiljaktigheter så kommer detta som ett e-mail i inkorgen.

"Älva"

Hanse 370#671

Stockholm, Sweden

www.wesailhanse.se big wheel, deep draught iron keel, 3 cabins,Yanmar 3JH4E, Sparcraft rig.
Back to Top
 Post Reply Post Reply Page  12>
  Share Topic   

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 11.04
Copyright ©2001-2015 Web Wiz Ltd.

This page was generated in 0.063 seconds.

Links : www.hanseyachts.co.uk www.hanseyachts.com www.fjordboats.co.uk www.dehler.co.uk www.varianta.co.uk