myHanse.com - Hanse Yacht Owners Website myHanse.com - Hanse Yacht Owners Website myHanse.com - Hanse Yacht Owners Website myHanse.com - Hanse Yacht Owners Website

Welcome to myHanse.com the forum for Hanse Yachts owners throughout the world.

Forum Home Forum Home > Regional myHanse > myHanse Denmark
  New Posts New Posts RSS Feed - Cockpit telt Hanse 400
  FAQ FAQ  Forum Search   Events   Register Register  Login Login

Cockpit telt Hanse 400

 Post Reply Post Reply Page  12>
Author
Message
Staui View Drop Down
Commander
Commander
Avatar

Joined: 04 March 2008
Location: Denmark
Status: Offline
Points: 98
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Staui Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Cockpit telt Hanse 400
    Posted: 03 September 2008 at 15:18
Er der nogen som har gode erfaringer med en skandinavisk producent af cockpit telt til Hanse 400? Hvordan med bøjlerne, er det muligt at have en udgave, hvor disse ikke skal afmonteres hver gang? Har set en 370 med bøjle fatsgjort til agterstag - kan man så stå op på agterkant og styre? Fint om nogle kan give et praj, evt. med et billede eller to.Tongue

"Malaika" 400 /#426
Back to Top
Mary 400e View Drop Down
Lieutenant
Lieutenant
Avatar

Joined: 23 January 2007
Status: Offline
Points: 25
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Mary 400e Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 03 September 2008 at 22:50
Hej
Jeg har fået lavet et super godt telt hos IM sadelmager i Kastrup.
Det sidder nomalt på båden og lægges ned når vi sejler.
Se billeder.
Med sejler hilsen
Jesper


Edited by Mary 400e - 03 September 2008 at 22:54
Tiramisu 400e (DEN-161)
Back to Top
Staui View Drop Down
Commander
Commander
Avatar

Joined: 04 March 2008
Location: Denmark
Status: Offline
Points: 98
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Staui Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 04 September 2008 at 08:38
Tak for input. Har du et billede, hvor det ligger ned også? Noteret at du har taget rattet af - er det til at komme forbi fra agter til frem også når rattet er på?

"Malaika" 400 /#426
Back to Top
Mary 400e View Drop Down
Lieutenant
Lieutenant
Avatar

Joined: 23 January 2007
Status: Offline
Points: 25
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Mary 400e Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 06 September 2008 at 20:15
Hej
 
Her er et billede hvor det ligger ned.
Som det fremgår hviler de 2 bøjler på den nederste wire i søgelænderet på hækken, og der er fri adgang til spil m.m. når man sejler.
På billedet før, havde jeg taget rattet af, så det var lettere at komme til/fra borde via hækken.
Med sejler hilsen
Jesper


Edited by Mary 400e - 06 September 2008 at 20:19
Tiramisu 400e (DEN-161)
Back to Top
Jens View Drop Down
Lieutenant Commander
Lieutenant Commander
Avatar

Joined: 31 August 2007
Location: Denmark
Status: Offline
Points: 79
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Jens Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 08 September 2008 at 09:00

Jeg har en Hanse 370 hvor teltet er lavet således det kan sættes op i et par lommer der er clipset på gelænderet agter. Jeg bliver nødt til at sætte det lidt skævt aht. Påhængsmotoren, men det fungerer fantastisk godt og er overhovedet ikke i vejen. Teltet har fuld ståhøjde, dvs. 195 cm, når det er sat op og når det sidder på agter er der noget mere end 2 m op til teltet. Sider og bagende kan lynes af enkeltvis, så selve taget kan bruges som solsejl eller til at give lidt læ en kølig aften.

Telt og sprayhood er leveret gennem Beck Marine og kommer fra Kapell og Annat i Malmø: http://www.kapell-annat.nu/. Jeg ved at de laver et tilsvarende telt til 400 da jeg så de tog mål til det.

Jeg har taget et billede af teltet hvor det sidder bagpå, men af en eller anden grund har jeg ikke rettigheder til at vedhæfte billeder og får fejlmeddelelsen Only members with sufficient permission can access this page. Nogen der har et råd til hvordan jeg kan uploade billedet?

Jens
Hanse 370, #423, 2008
Three cabin
Back to Top
Staui View Drop Down
Commander
Commander
Avatar

Joined: 04 March 2008
Location: Denmark
Status: Offline
Points: 98
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Staui Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 08 September 2008 at 09:05
Mange tak skal du have. Jeg prøver at kontakte IM og Kapell og Annat!

Edited by Staui - 08 September 2008 at 09:06

"Malaika" 400 /#426
Back to Top
Staui View Drop Down
Commander
Commander
Avatar

Joined: 04 March 2008
Location: Denmark
Status: Offline
Points: 98
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Staui Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 08 September 2008 at 09:09
Jens, er det dig der ligger i Århus? Jeg tror jeg så din båd eller en tilsvarende med bøjler agter i en pose. Var dog ikke klar over hvem som havde lavet det. 

"Malaika" 400 /#426
Back to Top
Jens View Drop Down
Lieutenant Commander
Lieutenant Commander
Avatar

Joined: 31 August 2007
Location: Denmark
Status: Offline
Points: 79
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Jens Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 08 September 2008 at 09:23
Ja min båd ligger i Marselisborg.
Jens
Hanse 370, #423, 2008
Three cabin
Back to Top
Abstinenz View Drop Down
myHanse Moderator - Denmark
myHanse Moderator - Denmark
Avatar

Joined: 27 May 2006
Location: Denmark
Status: Offline
Points: 563
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Abstinenz Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 08 September 2008 at 09:29
Originally posted by Jens Jens wrote:

Jeg har en Hanse 370 hvor teltet er lavet således det kan sættes op i et par lommer der er clipset på gelænderet agter. Jeg bliver nødt til at sætte det lidt skævt aht. Påhængsmotoren, men det fungerer fantastisk godt og er overhovedet ikke i vejen. Teltet har fuld ståhøjde, dvs. 195 cm, når det er sat op og når det sidder på agter er der noget mere end 2 m op til teltet. Sider og bagende kan lynes af enkeltvis, så selve taget kan bruges som solsejl eller til at give lidt læ en kølig aften.

Telt og sprayhood er leveret gennem Beck Marine og kommer fra Kapell og Annat i Malmø: http://www.kapell-annat.nu/. Jeg ved at de laver et tilsvarende telt til 400 da jeg så de tog mål til det.

Jeg har taget et billede af teltet hvor det sidder bagpå, men af en eller anden grund har jeg ikke rettigheder til at vedhæfte billeder og får fejlmeddelelsen Only members with sufficient permission can access this page. Nogen der har et råd til hvordan jeg kan uploade billedet?





Vh, Steen
Hanse 342#436
Back to Top
Jens View Drop Down
Lieutenant Commander
Lieutenant Commander
Avatar

Joined: 31 August 2007
Location: Denmark
Status: Offline
Points: 79
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Jens Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 08 September 2008 at 09:41

Det ligner nu ikke mit telt ret meget og jeg vurderer ståhøjden til at være meget mindre i de viste telte end det er i mit. Jeg skal nok uploade et billede når jeg finder ud af hvad problemet er.

Jens
Hanse 370, #423, 2008
Three cabin
Back to Top
 Post Reply Post Reply Page  12>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.06
Copyright ©2001-2023 Web Wiz Ltd.

This page was generated in 0.094 seconds.

Links : www.hanseyachts.co.uk www.hanseyachts.com www.fjordboats.co.uk www.dehler.co.uk www.varianta.co.uk