myHanse.com - Hanse Yacht Owners Website myHanse.com - Hanse Yacht Owners Website myHanse.com - Hanse Yacht Owners Website myHanse.com - Hanse Yacht Owners Website

Welcome to myHanse.com the forum for Hanse Yachts owners throughout the world.

Forum Home Forum Home > Regional myHanse > myHanse Denmark
  New Posts New Posts RSS Feed - Velkommen
  FAQ FAQ  Forum Search   Events   Register Register  Login Login

Velkommen

 Post Reply Post Reply Page  12>
Author
Message
Webmaster View Drop Down
Admin Group
Admin Group


Joined: 25 January 2003
Status: Offline
Points: 247
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Webmaster Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Velkommen
    Posted: 28 September 2006 at 13:50
Velkommen til den danske sektion på myHanse. Denne sektion er beregnet for danske Hansesejlere, hvor der kan udveksles alverdens erfaringer om det at eje og sejle en Hanse. Kontakt gerne "Abstinenz" om brugen af denne sektion.
Back to Top
tingeling View Drop Down
Commander
Commander
Avatar

Joined: 27 December 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 148
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote tingeling Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 21 May 2007 at 21:09
Hva med en Nordmann? Kan jeg snakke med dere i Danmark? Eier en Hanse 400 og besøker Danmark titt.
Back to Top
Abstinenz View Drop Down
myHanse Moderator - Denmark
myHanse Moderator - Denmark
Avatar

Joined: 27 May 2006
Location: Denmark
Status: Offline
Points: 563
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Abstinenz Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 21 May 2007 at 21:25
Hej Tingeling.
Selvfølgelig er en Nordmann mye velkommen på den danske regionale del af myHanse Smile 
 
Seilerhilsen
Steen
Hanse 342#436
Back to Top
tingeling View Drop Down
Commander
Commander
Avatar

Joined: 27 December 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 148
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote tingeling Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 05 January 2008 at 14:37
Da takker jeg for velkomsten. Skulle gjerne se flere nordmenn her og ha et sted å dele erfaringer over landegrensen (Skagerak). Jeg er særlig interessert i turseilas og det som dertil hører, men er også intressert i seiling for sjov og regatta med trimming,  seilvalg , fart og det hele.
 
Vi snakkes!


Edited by tingeling - 05 January 2008 at 14:38
Back to Top
Thuro View Drop Down
Sub Lieutenant
Sub Lieutenant


Joined: 25 March 2014
Location: Thuroe, DK
Status: Offline
Points: 19
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Thuro Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 15 June 2014 at 11:40
Er der ikke nogle af den danske Hanseklubs medlemmer som er superbruger i Facebook?
Jeg savner en lukket facebook gruppe for os som er medlem af Hanseklubben.
Jeg tror det kunne være med til en større samhørighed og lettere tilgang til at kunne kontakte hinanden.
Jeg er ikke selv en ørn til facebook, og det skal selvfølgelig også være en person som har løst til at administrere medlemmerne af gruppen.
Back to Top
H8jer View Drop Down
Admiral
Admiral


Joined: 14 September 2010
Location: Denmark
Status: Online
Points: 1347
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote H8jer Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 15 June 2014 at 13:38
Hej Thuro

Jeg har ingen facebook profil og er helt sikker på at jeg ikke skal have det.

Så i mit tilfælde vil det give mindre samhørighed...

/H8jer

Hanse 370#487 30HP 3-cabin
Back to Top
Skærbæk View Drop Down
Sub Lieutenant
Sub Lieutenant


Joined: 07 June 2016
Location: Skærbæk
Status: Offline
Points: 1
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Skærbæk Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 07 June 2016 at 15:19
Hej,
Ved nogen hvor man kan presenning til bom og rat/konsol til en Hanse 342. Ligeledes leder jeg efter en kontakt til kontrol panelet.
Venlig hilsen
Skærbæk
Thorkild Nisssen Skærbæk
Back to Top
kirkelund View Drop Down
Vice Admiral
Vice Admiral


Joined: 29 June 2009
Status: Offline
Points: 949
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote kirkelund Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 13 July 2016 at 12:50
Hej Thorkild

Der er vist gået sommerferie i denne trådLOL

Pyt - mit bud ville være at kontakte en kaleche / sejlmager med hensyn til en bompresenning og et cover til piedestalen / rattet. Mit eget cover trænger forresten til at blive udskiftet.

Jeg har selv købt en bompresenning - dvs. en "Zipp pack" hos Elvstrøm Sails. Den er fin, især fordi den er i eet stykke og ikke delt i to, som man ofte ser. Set i bakspejlet ville jeg dog nok ændre et par ting i forhold til standard zipp pack'en. Stiverne / sejlpindene er runde, delte stænger som er lidt besværlige at tråde og syningerne her er heller ikke så solide som de burde være, synes jeg. Men, designet er altså godt.

Hvis du kommer til øresund ville jeg måske kontakte Kapell & Annat i Limhamn. De er gode til den sl*gs, er jeg sikker på.

Med hensyn til en kontakt til kontrolpanelet ved jeg ikke rigtig, om man kan skifte dem een for een. Jeg går ud fra, at det er til panelet i kahytten. En velassorteret bådudstyrs-forretning burde dog kunne give råd her. Måske kan du finde noget i online-kataloger fra f.eks. Columbus, Palby eller Watski.

Ole,
Kirkelund

"Amani"
Lynetten, Copenhagen, Denmark
Hanse 342 (grey hull, wheel steering, deep draft keel, Jefa rudder - RUD34)
Back to Top
mamma View Drop Down
Sub Lieutenant
Sub Lieutenant


Joined: 14 November 2012
Location: Skaerbaek
Status: Offline
Points: 1
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote mamma Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 14 July 2016 at 08:37
Hej Ole,
 
Tak for dine råd. Har i de sidste par år prøvet alle mulige steder med panel kontakten uden held. Fandt til sidst frem til en meget hjælpsom medarbejder på "Hanse Shop", som tilfældigvis havde nogle kontakter liggende i skuffen - så det lykkedes til sidst.
 
Mvh
Thorkild
Back to Top
kirkelund View Drop Down
Vice Admiral
Vice Admiral


Joined: 29 June 2009
Status: Offline
Points: 949
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote kirkelund Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 14 July 2016 at 08:57
SuperSmile

Ellers kunne man jo godt frygte, at man skulle skifte hele molevitten, selvom kun en enkelt kontakt er stået af.

Ole,
Kirkelund

"Amani"
Lynetten, Copenhagen, Denmark
Hanse 342 (grey hull, wheel steering, deep draft keel, Jefa rudder - RUD34)
Back to Top
 Post Reply Post Reply Page  12>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.06
Copyright ©2001-2023 Web Wiz Ltd.

This page was generated in 0.078 seconds.

Links : www.hanseyachts.co.uk www.hanseyachts.com www.fjordboats.co.uk www.dehler.co.uk www.varianta.co.uk